Co prawda jak w każdej bajce w tym co pojawia się na forach jest trochę prawdy.
Wymiana identyfikatorów miała miejsce 3 lata temu. Od tego czasu pojawiło się mnóstwo klonów i podróbek. Zatem będzie konieczna wymiana i zastosowanie lepiej zabezpieczonych blankietów. Prawdą jest, że planujemy identyfikatory wklejane na szybę tak jak winiety w Wiedniu. Są dużo trudniejsze do rozmnażania.
Identyfikator będzie zawierał zakodowane dane lokalu, Nr. Członkowski , model pojazdu oraz widoczny nr rejestracyjny auta. Wszystkie te dane będą w systemie i będzie możliwość ich odczytania za pomocą skanera.
Obecnie nie ma pomysłu odpłatności za drugi identyfikator. Natomiast kolejne jak najbardziej. I tu oczekujemy propozycji co do wysokości takiej opłaty.
Dość dyskusyjna jest sprawa identyfikatorów dla „Gościa”
To jest wersja standardowa
Niestety mamy jeszcze P.e.R na Łużyckiej i części Podedworza gdzie z części korzystają budowlańcy z Develii A pozostałe miejsca wykorzystują dojeżdżający z Wieliczki, Bochni i okolic.
Z uwagi na to, że oni korzystają do południa kiedy nasi członkowie są w pracy w innych miejscach Krakowa, rozważamy dać im szansę na parkowanie z tym że odpłatnie po wykupieniu miesięcznego karnetu. Tutaj też mamy nadzieję, że mieszkańcy zechcą się wypowiedzieć. Zawsze to jakiś wpływ do spółdzielni. Przy założeniu, że takich samochodów jest ponad sto to choćby 50zł za karnet miesięcznie to w skali roku daje około 60 tyś.
Ale żeby to wyegzekwować na początku będzie konieczne zatwierdzenie Organizacji Ruchu przez policje ( to jest w trakcie) i zatrudnienie podmiotu, który będzie sprawdzał, fotografował i przekazywał do Straży miejskiej dokumentacje fotograficzną.
Parking wielopoziomowy w miejsce bloku zakwestionowało Walne Zgromadzenie Członków w 2018 roku. A zysk z budowy budynku tak jak zostało powiedziane na WZCz zostanie przeznaczony na modernizację budynków mieszkalnych w ramach KPO.
Piszecie Państwo, że jak płaci za mieszkanie to mu się należy. I pewnie tak powinno być, ale co jeśli płaci za mieszkanie, które wynajmuje studentom albo firmie która przerabia mieszkania na Hostele z pięcioma mikro pokojami. Tu też są potencjalni posiadacze samochodów.
Zgodnie z informacjami z innej spółdzielni gdzie wprowadzono kontrolowany system parkowania z parkingów zniknęło około 25% aut. Skoro my mamy nieco ponad 2000 miejsc do parkowania to choćby 20 % to prawie 400 miejsc. Po odliczeniu szkoły i najemców w pawilonie niech zostanie około 200. To już jest wynik.
A na koniec prośba. Nikt nie ma patentu na wiedzę. Jeśli Państwo macie jakieś pomysły to może warto się okazać. Przecież to Wasza spółdzielnia. Zarządy przychodzą i odchodzą ( a na Piaskach jak na karuzeli) a Wy tu pozostajecie, będziecie chcieli wygodnie żyć. Natomiast dymy pomówienia i plotki niczemu dobremu nie służą. Zapraszamy do współpracy. Chętnie spotkam się z każdym kto ma jakąkolwiek konstruktywną propozycję. A nuż będzie to super rozwiązanie.
I jeszcze na koniec. Gmina radykalnie podniosła opłaty za wieczyste użytkowanie. Zostaje to rozliczne na standardowe mieszkanie. Natomiast wjazdy do zatok blaszakowych spółdzielnia mogłaby wykorzystać do budowy miejsc parkingowych dających dochód. Jeśli więc ktoś chce zajmować miejsce jako wjazd to jest to korzystanie ponadstandardowe tak jak komory wsypowe na klatkach. Skoro mogą korzystać tylko niektórzy to winni ponieść opłatę( rekompensatę) na rzecz tych którzy chcieliby, a nie mogą bo miejsc nie wystarcza. To chyba i uczciwe i sprawiedliwe? Bo ponoć Prawom spółdzielcze stanowi, że wszyscy członkowie spółdzielni są równi w prawach i obowiązkach. Zatem powinno się likwidować zjawisko” tych równiejszych”.